Podczas zajęć koła przyrodniczego uczniowie zaprojektowali i wykonali ogródek ziołowy, który znalazł swoje miejsce na wewnętrznym dziedzińcu szkoły.

Skrzynie zostały wypełnione odpowiednią ilością próchniczej gleby z drenażem.

Uczniowie zaplanowali miejsce dla sadzonek i z dbałością i starannością posadzili je w wyznaczonych przez siebie punktach.

Swoje miejsce znalazły tu m.in.: melisa, mięta, oregano, tymianek, truskawka, lawenda, szczypior i egzotyczne curry.

Dzieci przygotowały tabliczki z nazwami ziół i napisem „ogródek ziołowy”.

Proces tworzenia ogródka oraz opieka nad nim mają na celu ukazanie naszym uczniom warunków uprawy, wzrostu i pielęgnacji ziół oraz poznanie wymagań poszczególnych gatunków. Dzieci mają możliwość wzbogacenia wiedzy na temat wzrostu i zastosowania roślin zielnych poprzez stworzenie im warunków do podejmowania obserwacji, odkrywania i wykorzystywania zmysłów w procesach poznawczych.

Przy naszym mini-ogródku, podczas przerw, często zbierają się uczniowie i z ciekawością podziwiają uprawę, chłoną zapachy i dyskretnie smakują nasze zioła.